20.6.12

Gedoe met niet-geleverde OV Chipkaart

Nederlands: Station Kralingse Zoom in Rotterdam
Nederlands: Station Kralingse Zoom in Rotterdam (Photo credit: Wikipedia)
Ik snap het helemaal dat de OV Chipkaart wordt gezien als een omslachtig gebeuren. Jemig. Op 28 mei 2012 probeerde ik bij de RET op Kralingse Zoom twee (wegwerp) kaarten te kopen om met de metro in het centrum en terug te komen. Een kreeg ik er, de andere niet. Machine schoot in de storingsstand, een andere machine was al kapot maar gelukkig waren er meer. Nog een bijgekocht dus. Geen loket, klantenservice niet bereikbaar op Tweede Pinksterdag. Later op de dag wel een medewerker getroffen maar die verwees me naar de website, waar ik onder meer een kopie van de afschrijfregel van het bankoverschrift moest bijvoegen. Geen probleem. Maar het formulier vereist het nummer van de kaart! Hoe kun je het nummer van een kaart die je niet hebt gekregen invoeren? Een mailtje naar de klantenservice leert dat dit voor een niet-geleverde kaart 3851 0000 0000 0001 moet zijn. De verleiding om bij de 6 euro voor dat kaartje mijn tarief voor een half uur verloren tijd te tellen was erg groot. En ik snap ook dat nogal wat mensen bij storingen het er bij laten. Te lastig.
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: